Vanliga frågor

Kunden frågar – B&B svarar

Hur blir jag kund?

Vill du bli kund hos oss behöver vi bara din intresseanmälan!
Blanketten hittar du under offertförfrågan.
Du fyller i de begärda uppgifterna och skickar in dem till oss. Det är allt.
Vi svarar inom 24 timmar måndag till fredag.
Om du önskar abonnera vår återkommande städtjänst, bokar du en besökstid. Då kommer B&B för att besiktiga bostaden eller lokalerna i fråga tillsammans med dig. Vid det tillfället passar vi också på att diskutera speciella önskemål, krav, tider etc i samband med städningen hos dig. Är vi sedan överens om städtjänstens alla detaljer, är förutsättningarna givna för ett friktionsfritt samarbete.

Vad menas med städserviceabonnemang?

Fördelen med abonnemanget är att du alltid kan räkna med att få samma B&B medarbetare till ditt hem eller företag på samma tid och veckodag, dvs må-fr kl 08-17, då våra tjänster utförs.
Om du av någon anledning behöver inställa den regelbundna städningen någon gång, är det möjligt, men då måste vi veta det fem arbetsdagar i förväg.
Tre men inte fler av dina avbokade ordinarie städtillfällen kan du ”spara”. Det innebär att du kan utnyttja de sparade tillfällena när det passar dig bättre, eller så bokar du en annan av våra tjänster.
Då förlorar du inte pengarna.
I fall att en av dina abonnerade städdagar sammanfaller med en röd dag, tar B&B kontakt med dig för ombokning i god tid.

Hur snabbt levereras tjänsten?

När vi har tagit emot din intresseanmälan får du vårt svar inom två veckodagar (ej helgdagar!) Nästa steg är att du bokar ett gratis konsultationsbesök av en av våra medarbetare hos dig.
Vid det mötet passar vi även på att avtala ett individuellt städkoncept enligt kundens önskemål.
Den första städningen äger sedan rum inom en vecka efter detta kundbesök eller enligt överenskommelse.

Vad skall jag tänka på inför städdagen?

Om vår utsände medarbetare skall kunna rengöra snabbt och effektivt hos dig, är fria ytor ett måste.
Att plocka undan spar alltså tid och pengar!

Kommer samma B&B-medarbetare hem till mig vid varje städtillfälle?

Självklart får du möta samma person för kontinuitetens och trivselns skull!
I fall av semester eller sjukdom skickar vi en vikarie med samma gedigna utbildning och solida yrkeskunskaper som du är van vid.

Bindnings- och uppsägningstid för B&B:s abonnemang

För både företag och privatpersoner tillämpar B&B en abonnemangsbindningstid på tre till sex månader.
Uppsägningstiden för alla  kunder är till två månader.

Vad händer om jag  inte skulle vara nöjd med tjänsten?

Om så skulle vara fallet, gäller B&B:s kvalitetsgaranti.
Har utförandet av den begärda tjänsten inte utfallit till kundens fulla belåtenhet, ta då kontakt med oss inom 24 timmar, dock ej helger och röda dagar!
Vi kommer självklart att åtgärda problemet så att du blir nöjd.

Vad innebär det när jag beställer provstädning?

Provstädning sker helt oförbindligt. Vare sig du tänker abonnera på våra tjänster eller inte kommer vi gärna till dina företagslokaler eller hem till dig för att provstäda!
Om du är nöjd med resultatet och vill fortsätta att anlita våra tjänster, kommer vi överens om alla relevanta detaljer inför framtida städtillfällen.

Hur sker betalningen?

Vi tar inte emot kontanter, utan enligt vedertagen praktik sker betalning alltid mot faktura.
Rör det sig om ett första uppdrag, betalas räkningen inom 10 arbetsdagar efter det att kunden erhållit fakturan.
Har kunden och B&B skrivit bindande avtal, gäller 30 dagars betalningsfrist. Därefter måste pengarna ovillkorligen vara oss tillhanda.

Dela den här berättelsen, välj din plattform!